Poniższe ogólne warunki zawierania umów stanową załącznik nr 1 do umów sprzedaży lub sprzedaży na raty przez TMSYS Sp. z o.o. i w dalszej części są nazywane OWZUS. Ogólne warunki zawierania umów określają tryb postępowania oraz systematyzują czynności podejmowane przez Kupującego i Sprzedającego w celu skutecznego wykonania umowy sprzedaży lub umowy sprzedaży na raty przez TMSYS Sp. z o.o.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1 Definicje pojęć
Ilekroć w OWZUS, w umowie sprzedaży lub umowie sprzedaży na raty użyto sformułowania jak poniżej, rozumie się przez to;
- Akcja promocyjna – przedsięwzięcie, działanie które ma na celu dotarcie do określonej grupy odbiorców z prezentacją aktualnej oferty TMSYS Sp. z o.o. w czasie którego organizator akcji promocyjnej może ustalić rabaty, dodatki do zakupionych towarów lub inne korzyści, których nabycie będzie uzależnione od zawarcia umowy z TMSYS Sp. z o.o. w określonym czasie lub na określonych warunkach. Żadna akcje promocyjna organizowana przez TMSYS Sp. z o.o. nie jest przyrzeczeniem publicznym.
- Firma kurierska – podmiot, profesjonalnie trudniący się doręczaniem przesyłek.
- Klient – każdy kto zawarł umowę zobowiązaniową z TMSYS Sp. z o.o.
- Kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. – zobacz Klient
- Konieczne oprogramowanie – program lub programy komputerowe niezbędne do prawidłowego działania sprzętu komputerowego i programu z oferty. Szczegóły minimalnych wymagań dla koniecznego oprogramowania wskazano w rozdziale „Minimalne wymagania dla programów z oferty”.
- Odsetki karne – odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych, o których mowa w art. 4 pkt. 3 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. 2013 poz. 403).
- Oferta TMSYS Sp. z o.o. – podanie do publicznej wiadomości informacji określającej towar i cenę.
- Oprogramowanie – zobacz program z oferty.
- Problemy koncepcyjne z użytkowaniem przedmiotu umowy – uzyskanie odmiennych od zakładanych efektów pracy z wykorzystaniem zgodnym z przeznaczeniem oprogramowania.
- Problemy techniczne z użytkowaniem przedmiotu umowy – ograniczenia, utrudnienia lub inne zakłócenia w korzystaniu z przedmiotu umowy, które odbiegają od deklarowanych lub spodziewanych parametrów, będące wynikiem działania lub jakiegokolwiek zakłócenia w działaniu sprzętu komputerowego i koniecznego oprogramowania będącego w użyciu Klienta.
- Program z oferty – towar w postaci programu komputerowego, o określonych właściwościach użytkowych, przeznaczeniu oraz wymaganiach sprzętowych (sprzęt komputerowy).
- Rekomendowane środowisko pracy – sprzęt komputerowy wraz z koniecznym oprogramowaniem o parametrach co najmniej wskazanych przez TMSYS Sp. z o.o.
- Sieć dystrybucji – podmioty oferujące programy z oferty TMSYS Sp. z o.o. na podstawie porozumienia podmiotu oferującego i TMSYS Sp. z o.o.
- Sprzęt komputerowy – maszyny przenośne do automatycznego przetwarzania danych o masie do 10 kg, tj.: laptopy, notebooki, oraz maszyny do automatycznego przetwarzania danych, zawierające lub nie w tej samej obudowie jedno lub dwa urządzenia następującego typu: urządzenia pamięci, urządzenia wejścia i wyjścia wraz z urządzeniami peryferyjnymi umożliwiającymi wykorzystanie procesów przetwarzania
danych. - Wsparcie techniczne – pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych z użytkowaniem oprogramowania, świadczoną za pośrednictwem telefonu, Internetu, maila lub w siedzibie TMSYS Sp.z o.o., z czasem reakcji 1 dzień roboczy, dostępną w dni robocze w godzinach od 8:00 do 15:00 lub, w przypadku błędów i usterek oprogramowania wymagających zaangażowania w jego rozwiązanie producenta oprogramowania, pomoc i pośrednictwo w ich rozwiązaniu, z czasem reakcji 3 dni robocze.
- Wydanie – ilekroć w OWZUS lub umowach, do których stasuje się OWZUS użyto słowa „wydanie” rozumie się przez to dostarczenie do siedziby TMSYS Sp. z o.o. przedmiotu na koszt i ryzyko zobowiązanego do wydania.
- Wymagania sprzętowe – zobacz sprzęt komputerowy.
- Zamówienie – oświadczenie woli złożone TMSYS Sp. z o.o. w celu zawarcia umowy.
ZAWIERANIE UMÓW
§ 2 Zawarcie umowy w drodze negocjacji
- Złożenie zapytania dotyczącego szczegółów z aktualnej oferty TMSYS Sp. z o.o. traktowane jest jako zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji w celu zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty.
- Negocjacje w celu zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty uważa się za rozpoczęte z chwilą rozpoczęcia rozmów co do postanowień tych umów, w szczególności co do ustaleń cen, warunków płatności sposobu i terminów dostaw towarów.
- Po osiągnięciu porozumienia co do wszystkich postanowień, które były przedmiotem negocjacji w celu realizacji zawartej umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty strona negocjacji przesyła do TMSYS Sp. z o.o. dane do faktury VAT oraz wskazanie adresu dostawy.
- Negocjacje mogą być prowadzone w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość, w tym przy użyciu poczty elektronicznej.
§ 3 Zawarcie umowy bez negocjacji
- Oświadczenie woli złożone TMSYS Sp. z o.o. za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość, w tym przy użyciu poczty elektronicznej, w którym strona wyraziła chęć zakupu towaru TMSYS Sp. z o.o. poczytuje się za chęć zawarcia umowy (zamówienie).
- Do zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty dochodzi z chwilą potwierdzenia przez TMSYS Sp. z o.o. zamówienia.
CENY I RABATY
§ 4 Ceny
- Ceny towarów są prezentowane w aktualnych ofertach TMSYS Sp. z o.o. oraz na stronach internetowych prowadzonych przez TMSYS Sp. z o.o. jeśli podano tam ceny.
- Ceny wyrażone są w złotych polskich w kwotach netto (bez podatku VAT) lub brutto (z podatkiem VAT)
§ 5 Terminy płatności
- Podmiot, z którym TMSYS Sp. z o.o. pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych może skorzystać z odroczenia terminu płatności, nie dłużej niż 60 dni.
- Podmiot, z którym TMSYS Sp. z o.o. nie pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych może skorzystać z odroczenia terminu płatności.
§ 6 Rabaty
- Rabaty udzielane przez TMSYS Sp. z o.o. mogą być udzielone w związku z:
- znaczną ilością zakupionych towarów,
- podmiotom, z którymi TMSYS Sp. z o.o. pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych,
- w związku z akcjami promocyjnymi organizowanymi przez TMSYS Sp. z o.o.,
- w związku z akcjami promocyjnymi organizowanymi przez TMSYS Sp. z o.o. i jego partnerów.
- Podmiot, któremu udzielono rabatu na podstawie § 5 pkt. 1 ust. 3, 4 może utracić udzielony rabat w całości lub w części w sytuacji gdy:
- ujawnią się okoliczności nieznane w czasie udzielenia rabatu, które wyłączają możliwość udzielenia rabatu w związku z podejmowaną akcją promocyjną,
- zalega z płatnościami dłużej 60 dni,
- wypowiedziano mu umowę sprzedaży na raty w związku z zaleganiem z płatnościami co najmniej dwóch rat.
MINIMALNE WYMAGANIA DLA PROGRAMÓW Z OFERTY
§ 7 GstarCAD 2024
- Rekomendowane środowisko pracy:
- System operacyjny: 64-bit Microsoft Windows 10/11 z zainstalowanymi najnowszymi poprawkami,
- Procesor (CPU): Procesor 4-rdzeniowy, 8-wątkowy, taktowanie 3,2 GHz (lub lepszy) Pamięć (RAM): 16 GB lub więcej,
- Karta graficzna (GPU): Karta z obsługą DirectX 11 i 9.0c. z minimum 4 GB lub więcej VRAM. Zintegrowane karty graficzne od Intel HD Graphics,
- Miejsce na dysku: HDD lub SSD – minimum 25 GB dostępnego miejsca,
- Monitor: Rekomendowana rozdzielczość FullHD (1920×1080). Obsługa rozdzielczości 4K. Obsługa wielu monitorów,
- Mysz: 2 przyciskowa + scroll-wheel (z trzecim przyciskiem środkowym).
- Minimalne środowisko pracy:
- System operacyjny: 64-bit Microsoft Windows 10/11 z zainstalowanymi najnowszymi poprawkami,
- Procesor (CPU): Procesor 2-rdzeniowy, 4-wątkowy, taktowanie 1,6 GHz. Pamięć (RAM): 4 GB RAM lub więcej,
- Karta graficzna (GPU): Karta z obsługą DirectX 11 i 9.0c. z minimum 2GB VRAM,
- Miejsce na dysku: HDD lub SSD – minimum 15 GB dostępnego miejsca,
- Monitor: zapewniający rozdzielczość FullHD (1024×800),
- Mysz: 2 przyciskowa + scroll-wheel (z trzecim przyciskiem środkowym).
- Zastrzeżenia:
- Do instalacji programu GstarCAD i narzędzi licencyjnych wymagane są uprawnienia administratora,
- Serwer licencji sieciowych oraz wszystkie stacje robocze korzystające z licencjach sieciowych, muszą obsługiwać protokół TCP/IP,
- NET Framework 4.8 lub nowszy,
- Port USB 2.0 lub nowszy (w przypadku zakupu licencji na kluczu USB).
WSPARCIE TECHNICZNE
§ 8 Podmiot uprawniony
- Każdy kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. ma prawo do wsparcia technicznego na zasadach i warunkach opisanych w OWZUS.
- TMSYS Sp. z o.o. może udzielić wsparcia technicznego osobie fizycznej lub prawnej, albo innej jednostce organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, która weszła w posiadanie programu z oferty TMSYS Sp. z o.o. poza siecią dystrybucji. Odpowiednio stosuje się postanowienia poniższego punktu.
- Uprawnienia kupującego program z oferty TMSYS Sp. z o.o. wynikłe z zakupu programu z oferty TMSYS Sp. z o.o. nie mogą być zbyte oraz nabyte w drodze dziedziczenia.
§ 9 Kumulacja uprawnień do wsparcia technicznego
Wsparcie techniczne świadczone jest dla każdego programu z oferty TMSYS Sp. z o.o. z osobna, jeśli kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. nabył kilka programów może korzystać ze wsparcia technicznego dla każdego zakupionego oprogramowania z osobna.
§ 10 Zawieszenie świadczenia usługi wsparcia technicznego
- TMSYS Sp. z o.o. może jednostronnie i bezterminowo zawiesić świadczenie usługi wsparcia technicznego w niżej opisanych sytuacjach:
- Klient używa sprzętu komputerowego o parametrach niższych od minimalnie wymaganych,
- Klient zalega za płatnością jakiegokolwiek zobowiązania wobec TMSYS Sp. z o.o. powstałego w związku z zakupem program z oferty TMSYS Sp. z o.o. dłużej niż 30 dni.
- TMSYS Sp. z o.o. w przypadku gdy kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. nabył kilka programów może zawiesić świadczenie usługi wsparcia technicznego dla jednej, kilku dowolnie wybranych lub wszystkich świadczonych usług wsparcia technicznego.
- TMSYS Sp. z o.o. zawiadamia kupującego program z oferty TMSYS Sp. z o.o. o zawieszeniu świadczenia usługi wsparcia technicznego najpóźniej w chwili kiedy klient zwróci się z żądaniem udzielenia wsparcia technicznego w dowolnej formie z wykorzystaniem telefonu, Internetu, maila lub w siedzibie TMSYS Sp. z o.o.
- Klient wobec, którego zawieszono świadczenie usługi wsparcia technicznego nie może występować z żadnymi roszczeniami z powodu zawieszenia świadczenia usługi wsparcia technicznego i nie przysługuje mu żadne odszkodowanie za ewentualnie powstałe straty, szkody.
§ 11 Odpłatność za usługę wsparcia technicznego
- Usługa wsparcia technicznego jest świadczona nieodpłatnie.
- W przypadku określonym w § 7 pkt. 2 TMSYS Sp. z o.o. może uzależnić udzielenie wsparcia technicznego od płatności jednorazowej, abonamentowej, oraz może ograniczyć zakres świadczonej usługi.
§ 12 Cesja uprawnienia do świadczenia usługi wsparcia technicznego
- Podmiot uprawniony nie może bez uprzedniej zgody TMSYS Sp. z o.o. dokonać odpłatnej lub nieodpłatnej cesji usługi wsparcia technicznego.
- TMSYS Sp. z o.o. może uzależnić zgodę, o której mowa powyżej od zapłaty żądanej kwoty.
- TMSYS Sp. z o.o. wyrażając zgodę na cesję uprawnienia do usługi wsparcia technicznego może wprowadzić dodatkowe wymagania lub ograniczenia w świadczonej usłudze.
DOSTAWY
§ 13 Odpowiedzialność za opóźnienie w dostawach
TMSYS Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przedmiotu umowy wynikłe z opóźnień Firmy Kurierskiej.
§ 14 Zobowiązanie się TMSYS Sp. z o.o. do dostawy w terminie
Zlecenie przez TMSYS Sp. z o.o. Firmie Kurierskiej usługi doręczenia przedmiotu umowy w ustalonym w umowie właściwej terminie dostawy, poczytuje się za wywiązanie się przez TMSYS Sp. z o.o. ze zobowiązania dostawy w umówionym terminie bez względu na termin wykonania usługi dostawy przez Firmę Kurierską.
§ 15 Zawieszenie biegu terminu dostawy
W przypadku wstąpienia w postępowanie reklamacyjne, spór z Firmą Kurierską, termin dostawy ustalony w umowie właściwej ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego wyjaśnienia postępowania reklamacyjnego lub rozstrzygnięcia sporu.
ZASTAW UMOWNY
§ 16 Ustanowienie zastawu
- Klient, który nabył program z oferty TMSYS Sp. z o.o. w drodze zakupu na raty ustanawia zastaw na zakupionym programie, zastaw ten będzie realizowany zgodnie z poniżej opisanymi zasadami.
- Zastaw zostaje ustanowiony w celu zabezpieczenia wierzytelności i ewentualnie przysługujących odsetek karnych TMSYS Sp. z o.o. przysługującej jej z tytułu sprzedaży programu.
§ 17 Oznaczenie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- Do chwili wygaśnięcia zastawu oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw traktowane jest ono jak rzecz oznaczona co do gatunku.
- Z chwilą wygaśnięcia zastawu nie później niż w kolejnym dniu roboczym TMSYS Sp. z o.o. oznaczy oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw co do tożsamości przypisując je Klientowi.
- W przypadku kiedy Klient w trakcie trwania zastawu zbył oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw i zastaw ten wygasł, TMSYS Sp. z o.o. oznaczając oprogramowanie co do tożsamości przypisuje je Klientowi. Odpowiednio stosuje się § 7 pkt 2 i 3 OWZUS.
§ 18 Miejsce przechowywania oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- Oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw przechowywane jest w siedzibie TMSYS Sp. z o.o.
- W wyjątkowych sytuacjach, kiedy przemawiają za tym szczególne względy bezpieczeństwa, TMSYS Sp. z o.o. może powierzyć na przechowanie wybranemu przez siebie podmiotowi oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw.
§ 19 Zbycie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- Klient zbywający oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw ma obowiązek powiadomienia nabywcy o ustanowionym zastawie.
- Niedopełnienie powyższego obowiązku nie może być podstawą żądania wydania zastawionego oprogramowania.
- TMSYS Sp. z o.o. nie wydaje nowemu właścicielowi oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw do czasu wygaśnięcia zastawu.
§ 20 Opłata za przechowanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- TMSYS Sp. z o.o. nie pobiera żadnych opłata za przechowanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw.
- TMSYS Sp. z o.o. może naliczyć opłaty za przechowanie oprogramowania, na którym wygasł zastaw i nie zostało one odebrane przez Klienta w wysokości nie wyższej niż 0,3% ceny dziennie.
§ 21 Wygaśnięcie zastawu i zwrot oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
- Zastaw wygasa z chwilą zaksięgowania na koncie TMSYS Sp. z o.o. spłaty ostatniej części zobowiązania Klienta.
- Jeśli do zobowiązania Klienta zostały naliczone odsetki karne zastaw wygasa wraz z chwilą zaksięgowania na koncie TMSYS Sp. z o.o. całkowitej spłaty ostatniej części zobowiązania Klienta wraz ze wszystkimi naliczonymi odsetkami.
- TMSYS Sp. z o.o. w ciągu najbliższego dnia roboczego wysyła oprogramowanie na którym wygasł zastaw do Klienta na wskazany przez niego adres dostawy.
- W przypadku nie podjęcia przez Klienta przesyłki, o której mowa powyżej TMSYS Sp. z o.o. może naliczyć opłaty za przechowanie oprogramowania bez wezwania Klienta.
§ 22 Zaspokojenie z oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw
Zaspokojenie TMSYS Sp. z o.o. z oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw następuje według przepisów o sądowym postępowaniu egzekucyjnym.
CESJA WIERZYTELNOŚCI
§ 23 Zakaz wyłączenia cesji
TMSYS Sp. z o.o. w żaden sposób nie zrzeka się prawa do cesji przeterminowanych wierzytelności.
§ 24 Swoboda dokonania cesji
- TMSYS Sp. z o.o. może bez żadnych ograniczeń, kierując się jedynie swoim interesem dokonać cesji przeterminowanych wierzytelności.
- TMSYS Sp. z o.o. może dokonać cesji przeterminowanych wierzytelności po 30 dniach terminie płatności bez wezwania do zapłaty.
§ 25 Cesja wierzytelności zabezpieczonych zastawem umownym
- Jeżeli przysługująca TMSYS Sp. z o.o. przeterminowana wierzytelność jest zabezpieczona zastawem oprogramowania zastaw ten zostaje przeniesiony wraz z przeniesieniem zabezpieczonej wierzytelności.
- Przyjmuje się, że Klient wyraził zgodę na przekazanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw z chwilą podpisania umowy, z której ten zastaw wynikał.
WYPOWIEDZENIE UMOWY
§ 26 Wypowiedzenie umowy sprzedaży na raty
- TMSYS Sp. z o.o. może wypowiedzieć umowę sprzedaży na raty w sytuacji kiedy:
- Klient spóźnia się z zapłatą co najmniej dwóch rat lub
- Klient zakończył działalność gospodarczą.
- Wypowiedzenie umowy sprzedaży na raty zabezpieczonej zastawem oprogramowania
nie powoduje jednoczesnego wypowiedzenia zastawu, który pozostaje przy TMSYS Sp. z o.o. do czasu zaspokojenia jej roszczeń.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 27 Zmiana ogólnych warunków zawierania umów
- TMSYS Sp. z o.o. poinformuje Klienta poprzez wysłanie wiadomości mailowej na adres wskazany przez Klienta o planowanych zmianach OWZUS na co najmniej 10 dni przed ich wprowadzeniem, ze wskazaniem planowanych zmian.
- Klient w terminie 10 dni od wysłania wiadomości mailowej, o której mowa powyżej może złożyć sprzeciw przez wysłanie wiadomości mailowej na adres dop@tmsys.pl
- Brak sprzeciwu przez Klienta wniesionego w sposób i terminie wskazanym w § 27 ust.
- OWZUS przyjmuje się za akceptację przez Klienta OWZUS w proponowanym przez TMSYS Sp. z o.o. brzmieniu.
- W przypadku złożenia przez Klienta sprzeciwu w sposób i terminie wskazanym w § 27 ust. 2 OWZUS, obydwie strony mają prawo do wypowiedzenia umowy sprzedaży na raty w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia.