Ogólne Warunki Zawierania Umów

Poniższe ogólne warunki zawierania umów stanową załącznik nr 1 do umów sprzedaży lub sprzedaży na raty przez TMSYS Sp. z o.o. i w dalszej części są nazywane OWZUS. Ogólne warunki zawierania umów określają tryb postępowania oraz systematyzują czynności podejmowane przez Kupującego i Sprzedającego w celu skutecznego wykonania umowy sprzedaży lub umowy sprzedaży na raty przez TMSYS Sp. z o.o.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1 Definicje pojęć
Ilekroć  w OWZUS, w umowie sprzedaży lub umowie sprzedaży na raty użyto sformułowania jak poniżej, rozumie się przez to;

  • Akcja promocyjna – przedsięwzięcie, działanie które ma na celu dotarcie do określonej grupy odbiorców z prezentacją aktualnej oferty TMSYS Sp. z o.o. w czasie którego organizator akcji promocyjnej może ustalić rabaty, dodatki do zakupionych towarów lub inne korzyści, których nabycie będzie uzależnione od zawarcia umowy z TMSYS Sp. z o.o. w określonym czasie lub na określonych warunkach. Żadna akcje promocyjna organizowana przez TMSYS Sp. z o.o. nie jest przyrzeczeniem publicznym.
  • Firma kurierska – podmiot, profesjonalnie trudniący się doręczaniem przesyłek.
  • Klient – każdy kto zawarł umowę zobowiązaniową z TMSYS Sp. z o.o.
  • Kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. – zobacz Klient
  • Konieczne oprogramowanie – program lub programy komputerowe niezbędne do prawidłowego działania sprzętu komputerowego i programu z oferty. Szczegóły minimalnych wymagań dla koniecznego oprogramowania wskazano w rozdziale „Minimalne wymagania dla programów z oferty”.
  • Odsetki karne – odsetki za opóźnienie w transakcjach handlowych, o których mowa w art. 4 pkt. 3 ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. 2013 poz. 403).
  • Oferta TMSYS Sp. z o.o. – podanie do publicznej wiadomości informacji określającej towar i cenę.
  • Oprogramowanie – zobacz program z oferty.
  • Problemy koncepcyjne z użytkowaniem przedmiotu umowy – uzyskanie odmiennych od zakładanych efektów pracy z wykorzystaniem zgodnym z przeznaczeniem oprogramowania.
  • Problemy techniczne z użytkowaniem przedmiotu umowy – ograniczenia, utrudnienia lub inne zakłócenia w korzystaniu z przedmiotu umowy, które odbiegają od deklarowanych lub spodziewanych parametrów, będące wynikiem działania lub jakiegokolwiek zakłócenia w działaniu sprzętu komputerowego i koniecznego oprogramowania będącego w użyciu Klienta.
  • Program z oferty – towar w postaci programu komputerowego, o określonych właściwościach użytkowych, przeznaczeniu oraz wymaganiach sprzętowych (sprzęt komputerowy).
  • Rekomendowane środowisko pracy – sprzęt komputerowy wraz z koniecznym oprogramowaniem o parametrach co najmniej wskazanych przez TMSYS Sp. z o.o.
  • Sieć dystrybucji – podmioty oferujące programy z oferty TMSYS Sp. z o.o. na podstawie porozumienia podmiotu oferującego i TMSYS Sp. z o.o.
  • Sprzęt komputerowy – maszyny przenośne do automatycznego przetwarzania danych o masie do 10 kg, tj.: laptopy, notebooki, oraz maszyny do automatycznego przetwarzania danych, zawierające lub nie w tej samej obudowie jedno lub dwa urządzenia następującego typu: urządzenia pamięci, urządzenia wejścia i wyjścia wraz z urządzeniami peryferyjnymi umożliwiającymi wykorzystanie procesów przetwarzania
    danych.
  • Wsparcie techniczne – pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych z użytkowaniem oprogramowania, świadczoną za pośrednictwem telefonu, Internetu, maila lub w siedzibie TMSYS Sp.z o.o., z czasem reakcji 1 dzień roboczy, dostępną w dni robocze w godzinach od 8:00 do 15:00 lub, w przypadku błędów i usterek oprogramowania wymagających zaangażowania w jego rozwiązanie producenta oprogramowania, pomoc i pośrednictwo w ich rozwiązaniu, z czasem reakcji 3 dni robocze.
  • Wydanie – ilekroć w OWZUS lub umowach, do których stasuje się OWZUS użyto słowa „wydanie” rozumie się przez to dostarczenie do siedziby TMSYS Sp. z o.o. przedmiotu na koszt i ryzyko zobowiązanego do wydania.
  • Wymagania sprzętowe – zobacz sprzęt komputerowy.
  • Zamówienie – oświadczenie woli złożone TMSYS Sp. z o.o. w celu zawarcia umowy.
     

ZAWIERANIE UMÓW

§ 2 Zawarcie umowy w drodze negocjacji

  1. Złożenie zapytania dotyczącego szczegółów z aktualnej oferty TMSYS Sp. z o.o. traktowane jest jako zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji w celu zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty.
  2. Negocjacje w celu zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty uważa się za rozpoczęte z chwilą rozpoczęcia rozmów co do postanowień tych umów, w szczególności co do ustaleń cen, warunków płatności sposobu i terminów dostaw towarów.
  3. Po osiągnięciu porozumienia co do wszystkich postanowień, które były przedmiotem negocjacji w celu realizacji zawartej umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty strona negocjacji przesyła do TMSYS Sp. z o.o. dane do faktury VAT oraz wskazanie adresu dostawy.
  4. Negocjacje mogą być  prowadzone w obecności drugiej strony albo za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość, w tym przy użyciu poczty elektronicznej.

§ 3 Zawarcie umowy bez negocjacji

  1. Oświadczenie woli złożone TMSYS Sp. z o.o. za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość, w tym przy użyciu poczty elektronicznej, w którym strona wyraziła chęć zakupu towaru TMSYS Sp. z o.o. poczytuje się za chęć zawarcia umowy (zamówienie).
  2. Do zawarcia umowy sprzedaży lub sprzedaży na raty dochodzi z chwilą potwierdzenia przez TMSYS Sp. z o.o. zamówienia.

CENY I RABATY

§ 4 Ceny

  1. Ceny towarów są prezentowane w aktualnych ofertach TMSYS Sp. z o.o. oraz na stronach internetowych prowadzonych przez TMSYS Sp. z o.o. jeśli podano tam ceny.
  2. Ceny wyrażone są w złotych polskich w kwotach netto (bez podatku VAT) lub brutto (z podatkiem VAT)

§ 5 Terminy płatności

  1. Podmiot, z którym TMSYS Sp. z o.o. pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych może skorzystać z odroczenia terminu płatności, nie dłużej niż 60 dni.
  2. Podmiot, z którym TMSYS Sp. z o.o. nie pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych może skorzystać z odroczenia terminu płatności.

§ 6 Rabaty

  1. Rabaty udzielane przez TMSYS Sp. z o.o. mogą być udzielone w związku z:
  2. znaczną ilością zakupionych towarów,
  3. podmiotom, z którymi TMSYS Sp. z o.o. pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych,
  4. w związku z akcjami promocyjnymi organizowanymi przez TMSYS Sp. z o.o.,
  5. w związku z akcjami promocyjnymi organizowanymi przez TMSYS Sp. z o.o. i jego partnerów.
  6. Podmiot, któremu udzielono rabatu na podstawie § 5 pkt. 1 ust. 3, 4 może utracić udzielony rabat w całości lub w części w sytuacji gdy:
  7. ujawnią się  okoliczności nieznane w czasie udzielenia rabatu, które wyłączają możliwość udzielenia rabatu w związku z podejmowaną akcją promocyjną,
  8. zalega z płatnościami dłużej 60 dni,
  9. wypowiedziano mu umowę sprzedaży na raty w związku z zaleganiem z płatnościami co najmniej dwóch rat.

MINIMALNE WYMAGANIA DLA PROGRAMÓW Z OFERTY

§ 7 GstarCAD 2024

  1. Rekomendowane środowisko pracy:
  2. System operacyjny: 64-bit Microsoft Windows 10/11 z zainstalowanymi najnowszymi poprawkami,
  3. Procesor (CPU): Procesor 4-rdzeniowy, 8-wątkowy, taktowanie 3,2 GHz (lub lepszy) Pamięć (RAM): 16 GB lub więcej,
  4. Karta graficzna (GPU): Karta z obsługą DirectX 11 i 9.0c. z minimum 4 GB lub więcej VRAM. Zintegrowane karty graficzne od Intel HD Graphics,
  5. Miejsce na dysku: HDD lub SSD – minimum 25 GB dostępnego miejsca,
  6. Monitor: Rekomendowana rozdzielczość FullHD (1920×1080). Obsługa rozdzielczości 4K. Obsługa wielu monitorów,
  7. Mysz: 2 przyciskowa + scroll-wheel (z trzecim przyciskiem środkowym).
  8. Minimalne środowisko pracy:
  9. System operacyjny: 64-bit Microsoft Windows 10/11 z zainstalowanymi najnowszymi poprawkami,
  10. Procesor (CPU): Procesor 2-rdzeniowy, 4-wątkowy, taktowanie 1,6 GHz. Pamięć (RAM): 4 GB RAM lub więcej,
  11. Karta graficzna (GPU): Karta z obsługą DirectX 11 i 9.0c. z minimum 2GB VRAM,
  12. Miejsce na dysku: HDD lub SSD – minimum 15 GB dostępnego miejsca,
  13. Monitor: zapewniający rozdzielczość FullHD (1024×800),
  14. Mysz: 2 przyciskowa + scroll-wheel (z trzecim przyciskiem środkowym).
  15. Zastrzeżenia:
  16. Do instalacji programu GstarCAD i narzędzi licencyjnych wymagane są uprawnienia administratora,
  17. Serwer licencji sieciowych oraz wszystkie stacje robocze korzystające z licencjach sieciowych, muszą obsługiwać protokół TCP/IP,
  18. NET Framework 4.8 lub nowszy,
  19. Port USB 2.0 lub nowszy (w przypadku zakupu licencji na kluczu USB).

WSPARCIE TECHNICZNE

§ 8 Podmiot uprawniony

  1. Każdy kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. ma prawo do wsparcia technicznego na zasadach i warunkach opisanych w OWZUS.
  2. TMSYS Sp. z o.o. może udzielić wsparcia technicznego osobie fizycznej lub prawnej, albo innej jednostce organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej, która weszła w posiadanie programu z oferty TMSYS Sp. z o.o. poza siecią dystrybucji. Odpowiednio stosuje się postanowienia poniższego punktu.
  3. Uprawnienia kupującego program z oferty TMSYS Sp. z o.o. wynikłe z zakupu programu z oferty TMSYS Sp. z o.o. nie mogą być zbyte oraz nabyte w drodze dziedziczenia.

§ 9 Kumulacja uprawnień do wsparcia technicznego

Wsparcie techniczne świadczone jest dla każdego programu z oferty TMSYS Sp. z o.o. z osobna, jeśli kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. nabył kilka programów może korzystać ze wsparcia technicznego dla każdego zakupionego oprogramowania z osobna.

§ 10 Zawieszenie świadczenia usługi wsparcia technicznego

  1. TMSYS Sp. z o.o. może jednostronnie i bezterminowo zawiesić świadczenie usługi wsparcia technicznego w niżej opisanych sytuacjach:
  2. Klient używa sprzętu komputerowego o parametrach niższych od minimalnie wymaganych,
  3. Klient zalega za płatnością jakiegokolwiek zobowiązania wobec TMSYS Sp. z o.o. powstałego w związku z zakupem program z oferty TMSYS Sp. z o.o. dłużej niż 30 dni.
  4. TMSYS Sp. z o.o. w przypadku gdy kupujący program z oferty TMSYS Sp. z o.o. nabył kilka programów może zawiesić świadczenie usługi wsparcia technicznego dla jednej, kilku dowolnie wybranych lub wszystkich świadczonych usług wsparcia technicznego.
  5. TMSYS Sp. z o.o. zawiadamia kupującego program z oferty TMSYS Sp. z o.o. o zawieszeniu świadczenia usługi wsparcia technicznego najpóźniej w chwili kiedy klient zwróci się z żądaniem udzielenia wsparcia technicznego w dowolnej formie z wykorzystaniem telefonu, Internetu, maila lub w siedzibie TMSYS Sp. z o.o.
  6. Klient wobec, którego zawieszono świadczenie usługi wsparcia technicznego nie może występować z żadnymi roszczeniami z powodu zawieszenia świadczenia usługi wsparcia technicznego i nie przysługuje mu żadne odszkodowanie za ewentualnie powstałe straty, szkody.

§ 11 Odpłatność za usługę wsparcia technicznego

  1. Usługa wsparcia technicznego jest świadczona nieodpłatnie.
  2. W przypadku określonym w § 7 pkt. 2 TMSYS Sp. z o.o. może uzależnić udzielenie wsparcia technicznego od płatności jednorazowej, abonamentowej, oraz może ograniczyć zakres świadczonej usługi.

§ 12 Cesja uprawnienia do świadczenia usługi wsparcia technicznego

  1. Podmiot uprawniony nie może bez uprzedniej zgody TMSYS Sp. z o.o. dokonać odpłatnej lub nieodpłatnej cesji usługi wsparcia technicznego.
  2. TMSYS Sp. z o.o. może uzależnić zgodę, o której mowa powyżej od zapłaty żądanej kwoty.
  3. TMSYS Sp. z o.o. wyrażając zgodę na cesję uprawnienia do usługi wsparcia technicznego może wprowadzić dodatkowe wymagania lub ograniczenia w świadczonej usłudze.

DOSTAWY

§ 13 Odpowiedzialność za opóźnienie w dostawach

TMSYS Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przedmiotu umowy wynikłe z opóźnień Firmy Kurierskiej.

§ 14 Zobowiązanie się TMSYS Sp. z o.o. do dostawy w terminie

Zlecenie przez TMSYS Sp. z o.o. Firmie Kurierskiej usługi doręczenia przedmiotu umowy w ustalonym w umowie właściwej terminie dostawy, poczytuje się za wywiązanie się przez TMSYS Sp. z o.o. ze zobowiązania dostawy w umówionym terminie bez względu na termin wykonania usługi dostawy przez Firmę Kurierską.

§ 15 Zawieszenie biegu terminu dostawy

W przypadku wstąpienia w postępowanie reklamacyjne, spór z Firmą Kurierską, termin dostawy ustalony w umowie właściwej ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego wyjaśnienia postępowania reklamacyjnego lub rozstrzygnięcia sporu.

ZASTAW UMOWNY

§ 16 Ustanowienie zastawu

  1. Klient, który nabył program z oferty TMSYS Sp. z o.o. w drodze zakupu na raty ustanawia zastaw na zakupionym programie, zastaw ten będzie realizowany zgodnie z poniżej opisanymi zasadami.
  2. Zastaw zostaje ustanowiony w celu zabezpieczenia wierzytelności i ewentualnie przysługujących odsetek karnych TMSYS Sp. z o.o. przysługującej jej z tytułu sprzedaży programu.

§ 17 Oznaczenie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw

  1. Do chwili wygaśnięcia zastawu oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw traktowane jest ono jak rzecz oznaczona co do gatunku.
  2. Z chwilą wygaśnięcia zastawu nie później niż w kolejnym dniu roboczym TMSYS Sp. z o.o. oznaczy oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw co do tożsamości przypisując je Klientowi.
  3. W przypadku kiedy Klient w trakcie trwania zastawu zbył oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw i zastaw ten wygasł, TMSYS Sp. z o.o. oznaczając oprogramowanie co do tożsamości przypisuje je Klientowi. Odpowiednio stosuje się § 7 pkt 2 i 3 OWZUS.

§ 18 Miejsce przechowywania oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw

  1. Oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw przechowywane jest w siedzibie TMSYS Sp. z o.o.
  2. W wyjątkowych sytuacjach, kiedy przemawiają za tym szczególne względy bezpieczeństwa, TMSYS Sp. z o.o. może powierzyć na przechowanie wybranemu przez siebie podmiotowi oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw.

§ 19 Zbycie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw

  1. Klient zbywający oprogramowanie, na którym ustanowiono zastaw ma obowiązek powiadomienia nabywcy o ustanowionym zastawie.
  2. Niedopełnienie powyższego obowiązku nie może być podstawą żądania wydania zastawionego oprogramowania.
  3. TMSYS Sp. z o.o. nie wydaje nowemu właścicielowi oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw do czasu wygaśnięcia zastawu.

§ 20 Opłata za przechowanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw

  1. TMSYS Sp. z o.o. nie pobiera żadnych opłata za przechowanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw.
  2. TMSYS Sp. z o.o. może naliczyć opłaty za przechowanie oprogramowania, na którym wygasł zastaw i nie zostało one odebrane przez Klienta w wysokości nie wyższej niż 0,3% ceny dziennie.

§ 21 Wygaśnięcie zastawu i zwrot oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw

  1. Zastaw wygasa z chwilą zaksięgowania na koncie TMSYS Sp. z o.o. spłaty ostatniej części zobowiązania Klienta.
  2. Jeśli do zobowiązania Klienta zostały naliczone odsetki karne zastaw wygasa wraz z chwilą zaksięgowania na koncie TMSYS Sp. z o.o. całkowitej spłaty ostatniej części zobowiązania Klienta wraz ze wszystkimi naliczonymi odsetkami.
  3. TMSYS Sp. z o.o. w ciągu najbliższego dnia roboczego wysyła oprogramowanie na którym wygasł zastaw do Klienta na wskazany przez niego adres dostawy.
  4. W przypadku nie podjęcia przez Klienta przesyłki, o której mowa powyżej TMSYS Sp. z o.o. może naliczyć opłaty za przechowanie oprogramowania bez wezwania Klienta.

§ 22 Zaspokojenie z oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw

Zaspokojenie TMSYS Sp. z o.o. z oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw następuje według przepisów o sądowym postępowaniu egzekucyjnym.

CESJA WIERZYTELNOŚCI

§ 23 Zakaz wyłączenia cesji

TMSYS Sp. z o.o. w żaden sposób nie zrzeka się prawa do cesji przeterminowanych wierzytelności.

§ 24 Swoboda dokonania cesji

  1. TMSYS Sp. z o.o. może bez żadnych ograniczeń, kierując się jedynie swoim interesem dokonać cesji przeterminowanych wierzytelności.
  2. TMSYS Sp. z o.o. może dokonać cesji przeterminowanych wierzytelności po 30 dniach terminie płatności bez wezwania do zapłaty.

§ 25 Cesja wierzytelności zabezpieczonych zastawem umownym

  1. Jeżeli przysługująca TMSYS Sp. z o.o. przeterminowana wierzytelność jest zabezpieczona zastawem oprogramowania zastaw ten zostaje przeniesiony wraz z przeniesieniem zabezpieczonej wierzytelności.
  2. Przyjmuje się, że Klient wyraził zgodę  na przekazanie oprogramowania, na którym ustanowiono zastaw z chwilą podpisania umowy, z której ten zastaw wynikał.

WYPOWIEDZENIE UMOWY

§ 26 Wypowiedzenie umowy sprzedaży na raty

  1. TMSYS Sp. z o.o. może wypowiedzieć umowę sprzedaży na raty w sytuacji kiedy:
  2. Klient spóźnia się z zapłatą co najmniej dwóch rat lub
  3. Klient zakończył działalność gospodarczą.
  4. Wypowiedzenie umowy sprzedaży na raty zabezpieczonej zastawem oprogramowania
    nie powoduje jednoczesnego wypowiedzenia zastawu, który pozostaje przy TMSYS Sp. z o.o. do czasu zaspokojenia jej roszczeń.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 27 Zmiana ogólnych warunków zawierania umów

  1. TMSYS Sp. z o.o. poinformuje Klienta poprzez wysłanie wiadomości mailowej na adres wskazany przez Klienta o planowanych zmianach OWZUS na co najmniej 10 dni przed ich wprowadzeniem, ze wskazaniem planowanych zmian.
  2. Klient w terminie 10 dni od wysłania wiadomości mailowej, o której mowa powyżej może złożyć sprzeciw przez wysłanie wiadomości mailowej na adres dop@tmsys.pl
  3. Brak sprzeciwu przez Klienta wniesionego w sposób i terminie wskazanym w § 27 ust.
  4. OWZUS przyjmuje się za akceptację przez Klienta OWZUS w proponowanym przez TMSYS Sp. z o.o. brzmieniu.
  5. W przypadku złożenia przez Klienta sprzeciwu w sposób i terminie wskazanym w § 27 ust. 2 OWZUS, obydwie strony mają prawo do wypowiedzenia umowy sprzedaży na raty w trybie natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia.